SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Lillån Fotbollsklubb
Fotboll
P-16
Städdagar och andra uppdrag under 2025
2025-04-13 15:26
 

Hej alla vårdnadshavare

Vi har en hel del uppdrag som laget måste utföra för att vi ska få vara med i Lillåns FK.

Under året brukar två stora städdagar anordnas, då alla lagen skicka representanter till lillåvallen för att röja, städa och se efter byggnader och allt som kan tänkas behövas.

Städning av klubbhus, omklädningsrum och konstgräsplanen sker 3 ggr/vecka och då turas lagen om. Klubben får en hel del pengar från kommunen för detta och de pengarna går bl a till matchställ för alla barn som spelar i klubben.

Vi kommer också att ta hand om inträde och kiosken under en A-lagsmatch i höst. I samband med detta tänkte vi eventuellt låta barnen vara med och jobba som bollkallar.

Här nedan skriver jag ner datum, uppdrag och barnens namn. Tänk på att ni kan ta med er barnen och låta dem hjälpa till, de behöver lära sig att ta ansvar för sin fritidsaktivitet också??

4/5 Städdag Lillåvallen kl 10-ca 13

  • Nero Nyathi
  • Jonathan Jansson
  • Vidar Bogren
  • Anton Egefalk
  • Winston Björck

V 20 städning av konstgräs/klubbstuga

  • Tisdag: Leon Eriksson
  • Torsdag: Rasmus Heldert
  • Lördag: Frans Nyängen

V 32 städning av konstgräs/klubbstuga

  • Tisdag: Todd Siltala
  • Torsdag: Emil Hedbrandt
  • Lördag: Saman Mohammadi

27/9 kl 15- ca 17:30? A-lagsmatch (kiosk+inträde)

  • Winston Stridfeldt
  • Otto Sköld
  • Sixten Andersson
  • August Svantesson

Städdag Lillåvallen (OBS! datum/tid ej bestämt ännu, brukar vara början av oktober)

  • Folke Högberg
  • Casper Litsche
  • Luka Mitevska
  • Milton Silfsten
  • Alf Collén

V 44 städning av konstgräs/klubbstuga

  • Tisdag: Jonathan Jansson
  • Torsdag: Hugo & Sixten Olsson
  • Lördag:  Nero Nyathi

Övriga barn har vårdnadshavare som är aktiva antingen som lagledare eller innehar styrelseuppdrag i klubben som gör att de bidrar med sin tid på annat sätt.

Vi har minskat antalet personer som ansvarar för städ av konstgräs och klubbstuga pga att vi tror att det blir lättare att byta uppdrag sinsemellan när tidsåtgången för de respektive uppdragen är liknande samt att det blir mer flexibelt att städa när det passar egna familjen. 

Om ni inte har möjlighet att ta er an den uppgift ni är tilldelad så får ni hitta någon att byta uppgift med. Meddela mig om bytet bara så att jag har koll på det.

Det kommer att komma mer information om de respektive städuppdragen när det närmar sig, t ex städdagen den 4/5.

När det gäller städning av konstgräs och klubbhus så ska vi försöka att lägga ut ett dokument med beskrivning på lagets egna hemsida på Sportadmin.

Mvh

Sofia och ledarna

 


Nyhetsarkiv
 
Sponsorer
Följ oss på sociala medier